Omotenashi, by Lexus

Omotenashi er det japanske ordet for gjestfrihet. Det er også navnet på Lexus sitt kundemagasin. Det sendes ut til 12 000 Lexus-eiere to ganger i året og blir mer og mer populært.

Omote kan forklares som offentlig ansikt, eller hvordan du ønsker å fremstå for andre. Nashi på sin side, betyr ingenting. Sammen beskriver de to begrepene noe som kommer fra dypet av hjertet: ærlig, uten å gjemme seg, uten å forestille seg.

Omtanke og respekt for andre mennesker gjennomsyrer den japanske kulturen. På samme måte er Lexus opptatt av å forutse kundens behov, og alltid levere litt mer og litt bedre enn forventet. Et virkemiddel i så måte, er å lage et kundemagasin som oppleves relevant og spennende.

Vi ville lage noe som ikke så ut som et vanlig bilmagasin. Med færre bilbilder, kanskje ikke bil på forsiden engang.

Lexus-eiere er en mangfoldig gruppe mennesker hvor noen lever og ånder for bilen sin mens andre kun er opptatt av et problemfritt bilhold. Med intervjuer og reportasjer om alt fra nye Lexus-modeller til ramen, ballett og populærkultur, ønsker vi å appellere til en gruppe bileiere som er minst like spennende og variert som bilmerket selv. Omotenashi er derfor ikke som et helt vanlig bilimportør-magasin. Det har for eksempel langt færre bilbilder, og kanskje ikke engang bil på forsiden. Og tema for artiklene spenner mye bredere enn til utelukkende å handle om bil, eller om Lexus. Du skal likevel aldri være i tvil om at det er et Lexus-produkt du holder i hendene. Gjennom å skape en layout og et utseende som oppleves like eksklusivt og klassisk trygt som Lexus-merket selv, er målet å skape et levende og lekent magasin som bidrar til å skape lojalitet til og begeistring for Lexus.

Forrige
Forrige

Ullensaker kommune

Neste
Neste

Omotenashi # 2